середа, 15 червня 2016 р.

Використання ІКТ на уроках зарубіжної літератури

             
  Я завжди задаю собі питання: «Як  зробити урок цікавим і захоплюючим, як перетворити йо- го на годину естетичної насолоди, хвилюючу мандрівку з учнями в незвідані світи, в таємниці людського серця? Як розширити прагнення учнів до знань?».І , можливо, на деякі питання я можу дати відповіді.

  Комп'ютери, як відомо, використовують сьогодні практично в усіх галузях суспільного життя і вміння працювати із сучасними інформаційними технологіями розглядаються у нашій державі як обов'язкові та необхідні для кожної особистості.Тому у сучасному інформаційному просторі технологія ІКТ є досить актуальною  . 
   Я прийшла до висновку : впровадження  в практику роботи ІКТ дає мені змогу зацікавити уч нів  самостійним пошуком різних джерел інформації , розвивати їх творчі здібності, критичне мислення, вміння аргументовано, розлого й образно висловлювати свої думки, судження, оцін ки.Використання ІКТ сприяє тому, що за короткий час особистість спроможна засвоїти та пере робити великий обсяг інформації. Саме тому, на мою думку, наочне подання інформації має ве лике значення під час усіх етапів уроку.
Реалізацію ідеї здійснюю за такими основними напрямками :
  • залучення учнів до самостійного пошуку істини від образу, ідеї до осмислення змісту; включення мисленнєвої операції аналізу, синтезу з виходом на самостійні узагальнення й висновки;
  • розвиток  критичного мислення;
  • розвиток  творчих здібностей;
  • розвиток особистості учня та його адаптація у світовому   інформаційному   просторі;
  • формування  інформаційної  культури  учнів, забезпечення   їх   інформаційних   потреб;
  • інтенсифікація  навчання і виховання за рахунок використання  ІКТ;
  • удосконалення   науково – методичного забезпечення  навчально – виховного  процесу;
  • оптимізація  освіти на  основі  використання інформаційно-комунікаційних   технологій                                                                                                                                                            Серед інтерактивних форм роботи на уроках зарубіжної літератури високопродуктивни ми вважаю навчальну взаємодію учнів у парах, мікрогрупах, групах, що здебільшого застосовуєть ся під час пошуку та аналізу інформації, виконання практичних завдань, підготовки диспутів, семінарів, різноманітних творчих завдань.З метою надання школярам більших можливостей для спілкування, висловлювання власних думок і почуттів ,Хоча домінантною формою навчан ня на уроках зарубіжної літератури в усіх класах ,на мою думку,має бути діалог, під час якого виявляється рівень знань
   Останнім часом зацікавилась методом проектів. Ця педагогічна технологія імпонує мені тим, що вона зорієнтована на здобуття учнем нових знань шляхом самоосвіти і є прикладом поєд нання урочної та позаурочної діяльності. Педагогічна література подає кілька типів проектів, що використовуються у шкільному навчанні.Я в своїй роботі використовую два: творчий про ект та інформаційні проекти, які зорієнтовані на збирання інформації, мають чітку структуру: мета, актуальність, методи отримання та обробки інформації, оформлення результатів та їх пре зентація.Електронні презентації, навчальні відеофільми, електронні тести, роздатковий матері ал у друкованому вигляді – все це невичерпний потенціал для використання на уроках літера тури з застосуванням ІКТ. 
      Для забезпечення  ж належного рівня впровадження електронних засобів навчання потріб но формувати та вдосконалювати таку професійну рису педагога, як ІКТ-компетентність. Виді лення ІКТ-компетентності як окремої складової професійної компетентності педагога обумов лено активним використанням ІКТ у всіх сферах людської діяльності, в тому числі і в освіті.

Немає коментарів:

Дописати коментар