Якщо буде світло в душі, буде краса в людини,
Якщо є краса в людини,
буде гармонія в домі,
Якщо є гармонія в домі,
буде порядок у нації,
Якщо є порядок у нації,
буде мир у світі.
Патріотизм (від
грецького“патріс”)– це любов до Батьківщи ни, відданість Вітчизні, народу.
Патріотизм – це любов до свого
народу, турбота про його бла го, сприяння становленню й утвердженню Ук раїни як
суверенної, правової,демократичної, соціальної держави,готовність відстояти
її незалежність, слу жити і захищати її, розділити свою долю з її долею.
На особистісному рівні
патріотизм є пріоритетною стійкою ха рактеристикою людини, яка проявляється в
її свідомості,мора льних ідеалах та цінностях, в реальній поведінці та вчинках.
Це звичайний моральний стан життя людини. Він виявляєть ся не лише в незвичайних
ситуаціях, а в повсякденному виконанні осо бистістю своєї роботи, яка приносить
користь і люди ні, і суспільству. Отже, суб’єктом – носієм патріотизму є сама
людина. Завдяки її творчій праці, любові, відданості розвиває ться почуття
патріотизму. Патріотизм є творчим актом духов ного самовизначення особи.Це свідома
громадянська позиція особлива спрямованість самореалізації і соціальної
поведінки громадянина. Критеріями патріотизму є любов, вір ність і слу жіння
Батьківщині, турбота про забезпечення цілісності і суве ренітету України , піклування
про її постійний розвиток на шляху демократичного національного відродження,
сприян ня гармонізації дер жавних , суспільних та особистісних інтере сів у
повсякденному житті. У випадку загрози національній без пеці патріотизм проявляється
у готовності служити Україні,встати на її захист,визнанні пріоритету
суспіль них і держав них інтересів над особистими.
Але в умовах українських реалій, коли багато
речей виклика ють у суспільстві негативне ставлення, вихо вувати справжніх
патріотів дуже складно. Чи є сьогодні альтернатива патріотиз му?Мабуть,ні.І
якщо в сус пільстві буде панувати нігілізм, нех ту вання долею рідної країни, це
призведе до бездержавності і ще гір шого життя...
Нині
патріотизм покликаний дати новий імпульс духовному оздоровленню народу,
формуванню в Україні громадянського суспільства, яке передбачає трансформацію
громадянської сві домості, моральної, право вої культури особистості, розквіту
національної самосвідомості і ґрунтується на визнанні пріоритету прав людини.
Визначальною рисою українського патріотизму має бути його дієвість, спроможна
перетворювати почу ття в конкретні справи та вчинки на користь держави.
Справжній патріот повинен мати активну життєву позицію, своїми справами та
способом життя сприяти якісним змінам ситуації в країні на краще. Для
формування такої свідомості особистості має бути успішно реалізована цілісна
система патріотичного виховання
Таким чином мета патріотичного
виховання конкретизується через систему таких виховних завдань:
утвердження в свідомості і почуттях особистості патріоти чних цінностей, переконань і поваги до культурного та історичного минулого України;
виховання поваги до Конституції України, Законів Украї ни, державної символіки;
підвищення престижу військової служби як виду державної служби, а звідси культивування ставлення до солдата як до державного службовця;
визнання й забезпечення в реальному житті прав дитини як найвищої цінності держави і суспільства;
усвідомлення взаємозв’язку між індивідуальною свобо дою, правами людини та її патріотичною відповідальністю;
сприяння набуттю дітьми та учнівською молоддю патріотичного досвіду на основі готовності до участі в процесах державотворення, уміння визначати форми та способи своєї участі в життєдіяль ності громадянського суспільст ва, спілкуватися з соціальними інститутами, органами влади, спро можності дотримуватись законів та захищати права людини, готовності взяти на себе відповідаль ність, здатності розв’язувати конфлікти відповідно до демокра тичних принципів;
формування етнічної та національної самосвідомості, любові до рідної землі, держави, родини, народу; визна ння духовної єдності населення усіх регіонів України, спільності його культурної спадщини та майбутнього;
формування толерантного ставлення до інших народів, культур і традицій;
утвердження гуманістичної моральності як базової осно ви громадянського суспільства; культивування кращих рис української ментальності – працелюбності, свободи, справедливості, доброти, чесності, бережного ставлення до природи;
формування мовної культури, оволодіння і вживання української мови як духовного коду нації;
спонукання зростаючої особистості до активної протидії аморальності, правопорушенням, шовінізму, фашизму
Важливим резервом для здійснення військово-патріотич ного
виховання є міжпредметні зв’язки в процесі навчання, коли закладається
фундамент глибоких знань учнів, формується їх світогляд, національна
свідомість.Вміле ви користання навчальних предметів із метою військово-па тріотич ного
виховання є одним із основних засобів підго товки молоді до служби в ЗСУ.Важливо переоці нити зна чення предметів гуманітарного циклу в
морально-політи чній та психологічній підготов ці майбутніх захисників
Батьківщини.
Саме на уроках літератури і формуються ідеали молоді на прикладах
позитивних героїв художніх творів.
Реалізація пріоритетного напрямку виховання на уроках
зарубіжної літератури :
З метою організації патріотичного
виховання учнів на уроках зарубіжної літератури ефекивнми будуть такі
форми:
- лекції, -
бесіди,
-
семінари, -
«круглі столи»,
-
конференції, - екскурсії,
-
акції,
- флешмоби.
Професійними
інструментами патріотичного виховання безпосередньо під
час уроку зарубіжної літератури можуть бути:
ü
Порівняння .
ü
Розповідь –
ілюстрація – вивчення.
ü
Дослідження
– систематизація – узагальнення.
ü
Аналогія.
ü
Порівняння
Під час вивчення романа В.Скотта «Айвенго» з
метою патріотичного виховання можна застосувати прийом порівняння:
«Із зовнішнього боку південних
воріт на невеликому пагорбі стояло п'ять чудових наметів, прикрашених гербами і
штандартами лицарів, а також прапорами коричневого і чорного кольорів; такі
були кольори, вибрані лицарями - влаштовувачами турніру ».
Лицарські герби Герб України
Тризуб —
герб України у формі золотого тризубця особливої форми на
синьому полі.
- Що спільного між лицарською символікою і головним символом України ?
Висновок :
Лицарство із сивини віків в крові і
душах українців.
ü
Розповідь – ілюстрація –вивчення.
М.В.Гоголь
«Ніч перед Різдвом»
Чарівний український
пейзаж Зовнішня краса
українців
Лицарська звитяга
Народні звичаї та
вірування,побут
ü
Дослідження –
систематизація – узагальнення.
М.В.Гоголь «Тарас Бульба»
«Хочу
сказати вам, панове, що таке є наше товариство. Ви чули від батьків і дідів, як колись шанували всі нашу
землю: і грекам вона далася взнаки, і з Царгорода брала червінці, і міс та були
пишні, і хра ми, і князі були нашого роду, свої князі, а не католицькі
недовірки . Все взяли бусурмани, все пропало. Тільки зостались ми, сироти, та, як та вдова після смерті
доброго чоловіка, також сирота, як і ми, земля наша! Ось у який час подали ми, товариші, руку на братер ство!
Ось на чому стоїть наше товариство! Немає уз святіше товариства!»
-
Коли і як зароджувалася українська звитяга ?З чого вона черпала свою силу ?
ü
Аналогія.
М.Шолохов
«Доля людини»
Біля стін
рейстагу
В зоні АТО
Боєць 79 аеромобільної бригади
Андрій Соколов- герой твору
М.Шолохова «Доля
людини»
Висновок :
Доля людини невідємна від долі країни,в якій вона
живе
Підсумок
1.
Патріотизм – це
любов до свого народу, турбота про його благо, сприяння становленню й утвердженню
України як суверенної, правової,демократичної,соціальної держави, готовність
відстояти її незалежність, служити і захищати її, розділити свою долю з її
долею.
2.
Для формування такої свідомості особистості має бути ус пішно
реалізована цілісна система патріотичного вихова ння.
3.
Важливим
резервом для здійснення патріотичного вихо вання є міжпредметні зв’язки в
процесі навчання, коли закладається фундамент глибоких знань учнів, формує ться
їх світогляд, національна свідомість.
4.
Вміле
використання навчальних предметів із метою патріотичного виховання є одним із
основних засобів підготовки молоді до служби в ЗСУ.
5.
Саме на уроках літератури і формуються ідеали
молоді на прикладах позитивних героїв художніх творів.
Немає коментарів:
Дописати коментар